LivetmedLionel.blogg.se

2013-03-15
07:47:59

Ny kunskap.
Det här med autismen är ju som sagt relativt nytt för oss. Jag hade arbetat med det innan vi fick Lionel men kan säga nu på rak arm att efter det jag har lärt mig sen detta blev aktuellt så visste jag absolut ingenting. Jag har lärt mig så mycket och lär mig massor fortfarande.
Kommer ihåg att jag var på en anställningsintervju som avlösare åt en pojke och tyckte att jag hade ju stenkoll på det hela och speciellt då jag och pojken fick kontakt på en gång. Det var lite det som föräldrarna ville se samt själva se vilka kunskaper man hade. Jag fick inte jobbet och jag antar att det var för att jag inte riktigt hade dom kunskaperna som krävdes. Lite synd att den intervjun inte var nu för då hade jag säkerligen haft större chans att få en anställning.
 
Men nu var det ju eg inte om det arbetet som inlägget skulle handla om utan det här med att inte ha kunskap.
Igår hade Lionel en dag som han inte alls visste vad han ville först skulle han upp på rummet och leka och sen efter 5 min börjar han kasta ner bilar som är ett relativt säkert tecken på att han vill ner. Han skulle leka med duplo för att sedan gå till något annat och så höll det på. Ingenting var bra utbrott på utbrott och allmänt orolig. Nu har han till sitt försvar en förkylning i kroppen och ev vattkoppor på gång så det kan ju ha dragit ner hans humör ganska rejält.
 
Men som då "nyblivna" föräldrar till ett barn med autism vet man inte vad som beror på vad. Är det vanliga 3-årstrots fasoner som det sysslas med, är det hederliga Lionelfasoner som det sysslas med dvs som den envisa och lilla bestämda lilla kille han är eller är det pga autismen?
Är man väldigt "ombytlig" om man har autism eller är var det mest en oro han hade? Ja i Lionels fall igår så vet nog bara han själv vad det var som gjorde honom orolig. Jag har fått lära mig att det kan vara en sak som sker  t e x på morgonen som gör honom orolig på kvällen.
 
Kan säga att vi längtar väldigt mycket till att vi får komma till Handikappscentrum där vi förhoppningsvis får mera saker att arbeta med så vi kan hjälpa honom på bästa sätt.
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: